tisdag 17 juni 2014

Nya handkontroller till SNES!

Igår trillade ett par nya handkontroller in i min ägo. Tack M för det! M ringde från Dreamhack (http://vimeo.com/98356616) i Jönköping och informerade om att de sålde handkontroller till retro-konsoler för en billig peng.

Tyvärr fanns inga till NES, men jag bad honom titta på nya kontroller till SNES. (Då jag misstänker att anledningen till att jag "dör" så ofta i Zelda (a link to the past) är att styrkorset på handkontrollen inte riktigt hänger med... (Det känns iaf som något rimligt att skylla på, eller? ;-) )

Hur som helst, nu har jag två "nya" handkontroller, 60kr/st. Notera att den ena har betydligt kortare sladd, den är japansk - japanska handkontroller har kortare sladd för att passa de japanska mindre hemmen.

Fina kontroller!

Lång och kort sladd! :)

Så nu spelar jag med en japansk handkontroll på mitt amerikanska SNES! :)
Båda kontrollerna fungerade fin fint, tyvärr luktar en av dem inpyrd rök, men får försöka tvätta av den.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar