lördag 12 april 2014

Trillingarna är hemma!

Som jag skrev för ett tag sedan beställde jag mitt första spel från ebay förra veckan, Super Mario 2, i torsdags landade det i brevlådan. Jättefint skick, en liten repa på etiketten på baksidan, men framsidan är tipptopp.


Ni kan ju ana min besvikelse när jag stoppar in kassetten och det bara blir en grå bild! Sätter i och tar ur kassetten säkert 10 ggr med samma resultat!
I panik tänker jag på råden jag fått innan man beställer från ebay - det ska stå att spelet är TESTAT och fungerar! Läser på annonsen och inte står det att det är testat, kollar igen att det är rätt version (PAL B).

Blev till att nyttja min livlina M och fråga vad som är fel - grå bild är vanligt vid kontaktfel blev svaret. Så kassetten fick åka på spa och bli rengjord av M. Tack!

Nu har jag ju nått ett litet delmål i min samling, Super Mario 1, 2 och 3 finns hemma.


Annars lägger jag mest speltid på snes - Zelda a link to the past!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar