onsdag 30 april 2014

Lägger till Faxanadu till samlingen (och bekänner snåltarmen)

Då har jag ÄNTLIGEN köpt Faxanadu, det satt lååångt inne. Min ambition var att köpa Faxanadu CIB, jag sökte på Tradera och Ebay, väntade och väntade. Hittade något fint exemplar men när priset låg på runt £40 (440kr plus frakt) då kände jag att det skrek i snåltarmen. Jag får helt enkelt inse att jag inte är beredd att betala det priset och får nöja mig med lösa kassetter.

Hittade Faxanadu på http://svenskatvspel.se/  för en bra peng, 95kr plus frakt, 25kr. Kassetten var i bra skick, något solblekt etikett.

Rent emotionellt så ligger Faxanadu mig nära, det var ett av de få spel som min storebror INTE gillade, så jag fick spela det ifred. Har tydliga minnen av hur jag och min kusin satt och spelade Faxanadu -  då hade JAG fått välja vilket spel som skulle hyras.

Faxandu är ett mycket enkelt plattform-äventyrsspel, och när jag menar enkelt, så menar jag att jag kan hålla karaktären vid liv längre (..än vid andra spel) och att uppdragen är enkla att slutföra.
Spelet går ut på att man ska rädda en värld som blivit intagen av dvärgar (dwarfs) som sprider olycka och skräck.

Välkommen till samlingen :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar