torsdag 1 maj 2014

Mer Zelda och ny spelkonsol

Det här är ett inte helt genomtänkt köp. Fick ett erbjudande från M, då han så klart ville köpa något nytt och bli av med något gammalt.

I hans äga fanns en Nintendo 3DS (Nintendo 3DS = är en bärbar spelkonsol utvecklad av Nintendo. Den är en vidareutveckling av Nintendo DS-serien där den övre skärmen visar grafik i 3D, utan att några speciella glasögon behövs (så kallad autostereoskopi).Övre skärmen är cirka 3,53 tum stor. Den undre skärmen är en pekskärm på 3,02 tum)
Till konsolen fanns även två Zelda-spel, och det var väl där jag föll lite. Så efter lite funderingar (och även rådgivning av sonen 6 år) slog jag till.

Konsolen och spelen är i jättefint skick. Konsolen är verkligen CIB - till och med de små plastfickorna som kablar, laddstation osv ligger i, finns kvar i original. Lådan är något skavd på utsidan. Nu ska allt förvaras fint med en stor lapp om att INGET får slängas.

Spelen är också CIB och just A link between worlds är bara någon månad gammalt och som nytt.

Jag är egentligen inte jätteintresserad av själva 3D-funktionen i spelen. Den gör mest ont i ögonen och gör mig förvirrad. Men ibland, när spelet visar någon filmsekvens så är det lite häftigt att se allt i 3D, utan speciella glasögon.

Zelda a link between worlds finns nu  i min ägo precis som Zelda - Ocarina of time. För tillfället har jag nästan alla de Zelda-spelen som jag har varit i kontakt med, (Inte A link between worlds, eftersom det är så nytt) men det finns fler titlar som jag inte har spelat eftersom jag inte haft tillgång till de enheter som spelen släppts till. Kanske ett mål i en samling, få tag på alla Zelda-titlar?
Spelkonsol, Ocarina of time och A link between worlds

Plastfickor och manualer i perfekt skick.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar